Výfuk a katalyzátory jsou jedněmi z nejvíce namáhaných částí auta. Výfuk pracuje při extrémních podmínkách, kde může docházet k rozdílu teplot v řádu stovek stupňů Celsia a při provozu auta je trvale zatížen vysokou teplotou a mechanickým tlakem. K jeho poškození přispívá též voda, která se kondenzuje v tlumičích výfuku a působí korozi, různé chemikálie (ať už ze spalovaného paliva či z prosolených silnic) i každodenní drobnosti ve formě odlétajících kaménků nebo dlouho trvající jízda po nerovné silnici či dálnici.
Výfuk, který je zralý na opravu v některých případech poznáte snadno. Zpravidla máte pocit, že vůz je výrazně hlučnější, přidat se může i klepání způsobené uvolněnou částí. Auto s poškozeným výfukem mívá často i větší spotřebu paliva. Někdy je ale závada skrytá.
Katalyzátory pečují o neutralizaci toxických látek ve výfukových plynech a měly by se měnit přibližně po každých 90 tisících kilometrech. Při zanedbání výměny hrozí zvýšené množství emisí (což by mohlo být i závažným problémem při STK), dojít může i k uvolnění vnitřních částí katalyzátoru a jejich vmetení do výfukového systému. Včasná kontrola a výměna vám tak může ušetřit spoustu starostí.